درباره من

تهران, Iran
نمی دونم چرا ولی می نویسم. //// نمی دونم برا کی ولی دلم می خواد بخونه و نظرشو بگه //// نمی دو نم تا کی ولی کاش بشه تا آخر عمر //// نمی دونم کجا ولی .... ما دوباره سبز می شویم

جوان ایرانی؟یک روز قبل و مابقی قضایا

اصل اوا انتقاد پذیر بودن اینه که برای هر نقدی ، جوابیه ننویسی ، من هم نباید بنویسم! اما به خاطر تمام شدن سریال "یک روز قبل" و دفاع یکی از خواننده های بلاگ از این سریال، مجبورم بنویسم!
1- اگر قرار نبود یک روز قبل را با 24 مقایسه کنم ، شاید هرگز نقدی نوشته نمی شد. چه حتی فرصت دیدن مختارنامه و سریال افخمی را هم که دوست دارم ، نشده ام. اما خواستم ببینم ورژن وطنی "24 " چه از آب در می آید .
2- در وبلاگ سابقم  سعی کرده بودم سریال "قهرمانان " را بومی سازی کنم. اگر شما آژانس شیشه ای و بعد از ظهر سگی را تماشا کنید ، یک نمونه موفق بومی سازی را می بینید و اگر داستان من و سریال "یک روز قبل " را ؛ نمونه های نا موفق.
3- به نظر من حیف جذابیت های 24 بود که اینطور به باد رفت. حد اقل کارگردانی مثل افخمی ، بازیگرانی با سطح بالاتر ، و جلوه های ویژه مفصل تر ، ارزش کار جوانان ایرانی را بالا می برد.
4- خیلی هم خوب است که به سراغ دانش جوانان ایرانی برویم. اما خیلی خوبتر است سریالی بسازیم که جوان ایرانی مسخره اش نکند و بعد حرفمان را بزنیم. مثلا خود من که سابقه تدریبس هم دارم ، سال پیش دیدم کمتر از سی درصد شاگردان مدرسه داستان یوسف (ع) را دوست دارند و پیگیری می کنند. مشکل شعار  نیست ، مشکل اجراست

۱ نظر:

امید(هنر هفتم) گفت...

بابا مخاطب عادی هم فهمید که "یک روز قبل" خیلی مزخرف بوده...مخاطب عادی...نه مخاطب پیگیر و فعال...تازه بعد از اینا به منتقدها می رسیم که فک کنم اونا صادق کرمیار رو رسما بشورن و پهنش کنن با این معجونی که به خورد ملت داد....
یه سوال!
بازیگرای این فیلم (حمیدرضا پگاه و...) خودشون رغبت کردن بشینن پای این سریال؟ نه جدی میگم...تونستن؟
من که قسمت آخر رو ندیدم و خیلی متاسف هستم که ندیدم چون ....
حالا بماند!