درباره من

تهران, Iran
نمی دونم چرا ولی می نویسم. //// نمی دونم برا کی ولی دلم می خواد بخونه و نظرشو بگه //// نمی دو نم تا کی ولی کاش بشه تا آخر عمر //// نمی دونم کجا ولی .... ما دوباره سبز می شویم

اسلام و لی لی پوتیها!

در آستانه سفر حج ، به برادرم کتابهایی برای مطالعه داده بودند ،من که حسرت سفر دوباره داشتم ، سعی کردم کتابها را بخوانم و خاطرات را زنده کنم اما  خواندن یکی از این کتابها ، مرا به شدت ناراحت و متعجب کرد
در این کتاب در تبیین تفاوتهای شیعه و سنی ، به برخی مسائل مانند نوع نماز و وضو و ... پرداخته شده بود. آنچه مرا ناراحت می کرد مسائل زیر بود:
1- هرچند در قوانین اجتماعی ، گاهی با برداشت هایی که از اسلام می شود ، مخالفم و نقدهایی دارم ، ولی در مورد عبادت به نظرم باید به دستورات معبود عمل کنم و نحوه آن را هم از مجتهد می پرسم. دلیل این نوع عبادت هم برایم مهم نیست. همین که  بدانم مراجع دینم از این سبک پیروی می کنند برایم کافیست. مقایسه ان را اما صحیح نمی بینم
2- در سریال گالیور ،  آدم کوچولو ها سر این مسئله اختلاف داشتند که آیا تخم مرغ را از قسمت بالا بشکنند یا پایین. و همین مساله جنگ های طولانی را سبب شده بود. ایا طرح این مسئله ، به عنوان وجه افتراغ شیعه و سنی ، تحقیر اسلام و تشیع را در حد همان کوتوله های لی لی پوتی سبب نخواهد  شد؟

هیچ نظری موجود نیست: