درباره من

تهران, Iran
نمی دونم چرا ولی می نویسم. //// نمی دونم برا کی ولی دلم می خواد بخونه و نظرشو بگه //// نمی دو نم تا کی ولی کاش بشه تا آخر عمر //// نمی دونم کجا ولی .... ما دوباره سبز می شویم

و دانشکده لیسانس من ، نابود می شود

وزارت علوم ، تخقیقات و فناوری ،برای سال 1389، در دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار ، فقط دانشجوی دختر و فقط دوره شبانه پذیرش کرده است، این تصمیم ، بهترین روش برای نابود کردن دانشگاه ریاضی محسوب می شود چون :
1- دانشجویانی که دوره شبانه را انتخاب می کنند ، معمولا از نظر علمی در سطحی پایینتر از دانشجویان دوره روزانه هستند ، البته استثنا هم دارد مثل محسن اسماعیلی که رتبه 30 ارشد را کسب کرد و شبانه بود. اما روند کلی ، این مساله را نشان می دهد.
2- دانشجویان دوره شبانه رغبت کمتری هم برای ثبت نام دارند و تقریبا یک سوم آنها ثبت نام می کنند. چون کسی که دوره شبانه قبول شده ، می تواند سال بعد هم در کنکور شرکت کند و وقتی هزینه شهریه دوره شبانه را دارد، احتمالا هزینه دانشگاه آزاد را هم دارد. و می تواند رشته ای بهتر از ریاضی یا آمار در دانشگاه آزاد بخواند. تجربه نشان داده که شبانه ها معمولا یک سوم شان ثبت نام می کنند.
3- البته خوانساری های عزیز سعی کرده اند دوره شبانه را به روزانه تبدیل کنند ، اما این مساله بعد از انتخاب رشته اتفاق افتاده است و تاثیری در گزاره های بالا ندارد. مگر اینکه تلفن بردارند و به همه بگویند. تازه شاید قبول شده ها اعتراض کنند که ما می خواهیم انصراف بدهیم و دوباره کنکور بدهیم .حق ندارید ما را از این محروم کنید!
4- دخترانه شدن هم که محصول تلاش آدم های مریضی است که در دانشکده، دخترها را برای خودشان می خواستند و گروهی که همین اعتراضات نصفه و نیمه را بر نمی تابیدند!
5- کلاسهای ده نفره دوره شبانه ، اگر یک نفر بیفتد درس برایش ارائه نمی شود ، شهریه هم که می دهد ، دختر هم که هست ، پس همه نمره می گیرند پس سطح علمی سقوط می کند
6 - متاسفانه زمزمه مستقل شدن دانشکده هم شنیده می شود ،که می تواند ضربه نهایی را به پیکر این دانشکده وارد کند . هر چند بعید است وزارت علوم با این مساله موافقت کند ، اما مستقل شدن هم هیئت علمی دانشگاه را خواهد گرفت ، و هم اعتبار اصفهان را. الان یک دکتر دهاقینی در دانشگاه کرمان ریاضی تدریس می کند ، شاید یکی دو تای دیگر هم بشود یافت(هرچند من ندیده ام) ، آیا این افراد حاضرند استاد این دانشکده شوند؟
7 با این وضعیت خوانسار تا چند سال دیگر می شود دبیرستان دخترهای خوانساری که هیچ دانشگاهی قبول نشده اند . وقتی امام جمعه قرار است بیرای دانشگاه نتیجه بگیرد ، همین می شود. دانشگاه باید باشد. نتیجه و محتوایش مهم نیست.

۱ نظر:

laleashck گفت...

salam
man fek mikardam ke mostaghel shodam daneshgah be nafee khansar ast bana barin az khabare shenidanash khoshal shodam ama hich vagh ba in did be an negah nakarde bodam va nemidanestam ke faghat ghara ast dokhtarane shavad
vaghean motasefam
motaseef